Usein kysytyt kysymykset

Mietitkö jotain? Katso, löytyisikö vastaus pohdintaasi alla olevien usein kysyttyjen kysymysten joukosta. Klikkaamalla kysymystä näet sen vastauksen.


Mistä näen, onko tiettyä tuotetta saatavilla?

Saatavuuden voit tarkistaa avaamalla tuotteen oman tuotesivun. Valitse sitten sivun yläreunassa Biltema-logon vieressä olevasta pudotusvalikosta haluamasi tavaratalo. Näin saat tietää saatavuustilanteen ja tuotteen hyllypaikan ko. myymälässä. Huomaathan, että saatavuus vaihtelee koko ajan emmekä voi välttämättä taata tuotteen saatavuutta. 

Voit halutessasi tehdä tuotteista Osta & Nouda -tilauksen, jolloin tuotteet kerätään sinulle valmiiksi ja saat ilmoituksen, kun tilauksesi on valmiina noudettavaksi.

Mikäli tuote on loppunut haluamastasi tavaratalosta, voit tiedustella tuotteen saatavuutta asiakaspalvelustamme.

Millaista dokumentaatiota Bilteman tuotteista on saatavilla?

Ohjekirja- ja asiakirjahaullamme voit hakea ja ladata esim. tuotteiden käyttöohjeita ja turvallisuusselvityksiä.

Mihin voin lähettää tuotetoiveen?

Voit lähettää tuotetoiveen asiakaspalveluumme joko verkkosivuillamme olevan chatin kautta, puhelimitse (09 4270 5830) tai sähköpostitse (asiakaspalvelu@biltema.fi).

Miten saan yhteyden tiettyyn Biltema-myymälään?

Bilteman myymälöissä ei ole chat- tai puhelinasiakaspalvelua, mutta voit olla yhteydessä koko Suomen kattavaan yleiseen asiakaspalveluumme, josta otetaan tarvittaessa yhteys myymälään. Asiakaspalvelun yhteystiedot ovat seuraavat: puh. 09 4270 5830 tai sähköposti asiakaspalvelu@biltema.fi.

Saako Bilteman myymälöihin ottaa mukaan koiran?

Bilteman myymälöihin saa ottaa koiran mukaan, mutta hygieniasyistä koiraa ei saa viedä Bilteman kahviloihin.

Haluamaani tuotetta ei ole saatavilla verkkokaupasta tai lähimmästä myymälästäni. Voidaanko se postittaa minulle myymälästä, jossa sitä on varastossa?

Valitettavasti myymälöillämme ei ole postitusmahdollisuutta. Postittaminen on mahdollista vain verkkokaupasta.

Voiko tuotteita siirtää myymälästä toiseen?

Meillä on myös myymäläsiirtopalvelu, joka toteutetaan yhteistyössä PostNordin kanssa. Siirron hinta on 9,90 €/tilaus. Tuotteen siirto vie muutaman arkipäivän. Palvelu tilataan asioimalla siinä tavaratalossa (asiakaspalvelussa), josta haluaa noutaa tuotteen, sillä palvelu ja tuote/tuotteet maksetaan etukäteen. Lue lisää täältä.

En osaa/voi käyttää verkkokauppaa. Miten voin tilata tuotteita?

Voit tilata tuotteita postiennakolla olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme sähköpostitse tai puhelimitse. Postiennakkomaksu on 12 euroa, ja se maksetaan tilausta noudettaessa.

Ostamani tuote ei toimi tai se on rikki. Miten toimin?

Reklamaatio- ja takuuasioissa sinun tulee olla viipymättä yhteydessä lähimpään Biltema-tavarataloosi, mikäli tuote on hankittu Bilteman kivijalkamyymälästä.

Reklamoidessasi verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta sinun tulee lähettää kopio lähetyslistasta sekä täytetty palautuslomake, joka toimitetaan tilauksen mukana. Emme käsittele palautusta, joka tulee ilman ko. lomaketta. Reklamaatioissa ja takuupalautuksissa on kirjoitettava mukaan myös selostus havaitusta viasta. Tarkemmat palautusohjeet löydät täältä.

Vaihdon ja palautuksen yhteydessä tuotteesta on aina esitettävä lasku, ostokuitti tai tiliote, josta käy ilmi ostoksen loppusumma, ostopäivä ja ostopaikka.

Missä Bilteman tuotteet valmistetaan?

Olemme tehneet sopimuksen, ettemme paljasta tuotteidemme alkuperää tai valmistusmaata.

Suurin ero Bilteman ja sen kilpailijoiden välillä on se, että Bilteman sisäänostajat ostavat tuotteet suoraan valmistajalta itseltään, ilman turhia välikäsiä. Näin hinnat ovat pysyvästi edullisia. Asiakkaana voit odottaa tuotteiltamme yhtä korkeaa laatua kuin kilpailijoidemme tuotteilta.

Missä Bilteman polkupyörissä on runkonumero/tuotenumero?

Löydät numeron pyörän rungon alapuolelta, läheltä polkimia.

Runkonumero alkaa aina kirjaimilla WBTD, minkä jälkeen tulee 6 numeroa ja 1 kirjain: WBTDxxxxxxX

Tuotenumeron tunnistaa kirjaimista ”art.”, joiden perässä on numerosarja. Siinä on ensin kaksi numeroa, sitten väliviiva ja sen jälkeen lisää numeroita. Tämän numeron löydät pyörän käyttöoppaasta, kuitista sekä pyörän etuhaarukasta.

Miten löydän sopivat tuulilasinpyyhkijät autooni?

Voit tutustua kaikkiin pyyhkijänsulkiimme täällä. Mikäli haluat löytää juuri omaan automalliisi sopivat sulat, kirjoita autosi rekisterinumero verkkosivujemme hakukenttään tai mene osoitteeseen https://www.biltema.fi/auton-varaosahaku/.

Ovatko Bilteman tuotteet riippumattomasti testattuja?

Tuotteitamme on ollut mukana useissa testeissä, jotka ovat kolmannen osapuolen järjestämiä ja tulokset on julkaistu useissa eri medioissa. Olemme koonneet joitakin testitietoja tänne.

Mitä minun tulee ottaa huomioon auton varaosia hankkiessani?

Ota huomioon, että autoosi saattaa olla saatavilla useampia varaosia, mitä Bilteman valikoimassa on. Siksi on tärkeää, että vertaat meiltä ostamaasi uutta osaa entiseen ennen sen pois ottamista ja uuden asentamista. Tiettyihin autoihin liittyvät suositukset voivat myös erota meidän suosituksistamme. Lisäksi joidenkin osien asentamiseen tarvitset autoalan ammattilaisen apua. Mikäli et ole varma tai et osaa, käytä mieluummin ammattilaista!

Mikä on tilaukseni toimitusaika?

Tilauksesi toimitetaan tavallisesti 3–4 työpäivässä, mutta ruuhka-aikoina (kevät- ja kesäsesonki) lähetysten käsittelyyn varataan 1–2 viikkoa. Paketin kuljetusaika Postin tai Matkahuollon kautta on yleensä muutama arkipäivä.

Omaa tilaustasi koskevan tarkemman toimitusajan voit kysyä asiakaspalvelustamme.

Kuinka pitkä takuuaika Bilteman tuotteilla on?

Löydät tarkemmat tiedot takuuajoistamme täältä.

Paljonko verkkokaupan toimitusmaksut ovat?

Toimitusmaksun suuruus riippuu mm. siitä, valitsetko toimittajaksi Postin vai Matkahuollon ja minkäkokoinen tilauksesi on. Kaikki toimitusmaksut näet täältä.

Voinko tehdä verkko-ostoksia, ja miten se tapahtuu?

Biltema Suomella on verkkokauppa, joka palvelee ympäri vuorokauden. Voit tehdä ostoksia verkkokaupastamme valitsemalla sivun yläreunasta Valitse tavaratalo -pudotusvalikosta Verkkokauppa. Näet nyt myös samalla tuotteiden saatavuuden verkkokaupassamme. Tarkemmat ohjeet tilauksen tekemiseen löydät täältä.

Voit tiedustella tuotteiden saatavuutta asiakaspalvelustamme chatin kautta, puhelimitse numerosta 09 4270 5830 tai sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@bitlema.fi. 

Onko Biltemalla kasauspalvelua?

Tuotteemme myydään usein esikasattuina myyntipakkauksissaan. Osalle tuotteista on saatavilla erikseen Biltema Service -lisäpalvelu, jolloin tuote on mahdollista saada myös valmiiksi kasattuna ja käyttövalmiina. Löydät tästä lisätietoa täältä.

HUOM! Palautusoikeus ei koske kasauspalvelua.

Kasauspalvelua ei ole mahdollista saada verkkokaupastamme toimitettaviin tuotteisiin. Tuotteen voi kuitenkin kätevästi tilata valmiiksi kasattuna verkkosivuiltamme ja noutaa tavaratalosta Osta & Nouda -palvelua käyttämällä.

Missä vaiheessa tilaukseni on?

Kun olet tehnyt tilauksesi, saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Pidämme sinua myös ajan tasalla ilmoittamalla, milloin tilaustasi aletaan kerätä, ja lopuksi saat toimitusvahvistuksen, jossa on mukana lähetyksen seurantatunnus.

Miten voin saada kuittikopion ostoksistani?

Voit saada kuittikopion siitä myymälästä, jossa teit ostoksesi, koska kuitit tallentuvat paikallisesti. Voit myös pyytää kuittikopiota asiakaspalvelustamme sähköpostitse osoitteesta asiakaspalvelu@biltema.fi. Liitä mukaan tieto, missä myymälässä osto on tehty ja mitä on ostettu (tuotenumerot) sekä ostosten tarkka yhteissumma ja ostopäivä. Verkkokauppaostoksista kuittina toimii saamasi tilausvahvistus ja lähetyksen mukana tuleva kuitti.

Lahjakorttini voimassaoloaika on päättynyt, voiko sitä jatkaa/pidentää?

Bilteman lahjakortti on voimassa yhden (1) vuoden latauspäivästään. Ostaja saa tästä tiedon ostohetkellä ja hyväksyy samalla ehtomme. Lisäksi tieto voimassaoloajasta on painettu itse lahjakorttiin.

Kun voimassaoloaika on päättynyt, ei kortti ole valitettavasti enää voimassa eikä sillä voi maksaa ostoksia.

Miten saan yhteyden tuotteiden sisäänostoon?

Sisäänosto-osastomme toimii eri puolilla maailmaa, joten ainoa tapa saada yhteys sisäänostajiimme on laittaa viestiä asiakaspalveluumme osoitteeseen asiakaspalvelu@biltema.fi.

Kerro viestissäsi lyhyesti, mitä asiasi koskee, ja mikäli sisäänostajamme ovat kiinnostuneita, he ovat yhteydessä.

Millä korteilla ja valuutoilla voin maksaa Biltemassa?

Myymälöissämme otetaan vastaan ainoastaan euroja käteisvaluuttana. Maksukorteista hyväksymme Visan, Visa Electronin, American Expressin, MasterCardin ja Maestron sekä tietysti Biltema-tilikortin.

Verkkokaupassa voit maksaa oman verkkopankkisi kautta tai yleisimmillä luottokorteilla, tai valita laskun tai erämaksun Klarnan kautta.

Osta & Nouda -palvelussa voi maksaa oman verkkopankkisi kautta tai yleisimmillä luottokorteilla, tai valita laskun tai erämaksun Qliron kautta

Miten teen reklamaation?

Tuotereklamaation voi tehdä lähimmän Biltema-tavaratalon asiakaspalvelupisteessä riippumatta siitä, onko tuote ostettu toisesta tavaratalosta (sis. myös Osta & Nouda -palvelun) tai verkkokaupasta. Mikäli sinulla ei ole mahdollisuutta asioida tavaratalossa tai se tuottaa ylimääräistä vaivaa, tuotereklamaation voi myös tehdä kirjallisesti osoitteeseen asiakaspalvelu@biltema.fi.

Reklamaatioviestissä tulee käydä ilmi seuraavat asiat:

  • Mikä tuote on kyseessä (tuotenumero)?
  • Kuva ostokuitista tai tuotteen ostopäivä ja -paikka
  • Kuva tai video virheestä sekä mahdollisimman tarkka kuvaus viasta
  • Yhteystietosi

Verkkokaupasta tilatun tuotteen voi reklamoida lähetyksen mukana toimitetun palautuslomakkeen ohjeiden mukaan. Mikäli sinulla ei ole enää lomaketta, löydät sen myös täältä.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan www.kuluttajaneuvonta.fi

Miten voin palauttaa ostamani tuotteen?

Sinulla on ostopäivästä 30 päivää aikaa palauttaa ostamasi tuote ja saada rahasi takaisin. Myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa mihin tahansa Biltema-tavarataloon (sis. myös Osta & Nouda -palvelun kautta ostetut tuotteet); verkkokaupasta tilatut tuotteet voi palauttaa ainoastaan verkkokauppaan. Tarkemmat palautusehdot ja ohjeet löydät täältä.

Miten toimin, jos kadun ostostani ja haluaisin vaihtaa tuotteen toiseen?

Mikäli haluat vaihtaa ostamasi tuotteen toiseen, ota yhteyttä lähimmän Biltema-tavaratalosi asiakaspalvelupisteeseen. HUOM! Muista ottaa ostokuitti mukaan! Löydät tarkemmat vaihto- ja palautusehtomme täältä.

Palautuksesta saamani hyvityskuitti on mennyt vanhaksi. Voiko sen voimassaoloaikaa pidentää?

Hyvityskuitti on voimassa 12 kuukautta sen päiväyksestä, jonka näet kuitista. Kadonnutta tai vahingoittunutta hyvityskuittia ei korvata (vahingoittumisella tarkoitetaan tekstin kulumista pois kuitista).

12 kuukauden jälkeen päiväyksestä hyvityskuitti ei ole enää aktiivinen, eikä sen voimassaoloaikaa voi enää jatkaa.

Kuinka pitkä palautus- ja vaihtoaika Bilteman tuotteilla on?

Bilteman tuotteilla on 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Tarkemmat palautusehdot löydät täältä.

Mitkä ovat Bilteman asiakaspalvelun aukioloajat?

Bilteman valtakunnallinen asiakaspalvelu palvelee osaavan ja auttavaisen henkilökuntansa voimin tavaratalojemme aukioloaikoihin, eli ma–pe 8–20, la 9–18 ja su 10–18. Poikkeusaukioloajat näet minkä tahansa myymälämme kohdalta osoitteesta https://www.biltema.fi/tavaratalot/ – ne koskevat myös asiakaspalvelua.

Kuka/Mikä taho valmistaa Bilteman tuotteet?

Tuotteissamme on Biltema-tuotemerkki, mikä tarkoittaa, että toimimme lain nimissä myös niiden valmistajana.

Miten löydän varaosia autooni?

Löydät autoosi sopivat varaosat joko kirjoittamalla autosi rekisterinumeron verkkosivujemme hakukenttään tai klikkaamalla tästä, josta pääset suoraan rekisterinumerohakuun.

Miten haen töihin Biltemaan?

Mukava kuulla, että olet kiinnostunut työskentelystä Biltemassa! Voit tutustua parhaillaan tarjolla oleviin avoimiin työpaikkoihin täällä. Tarkemmat hakuohjeet löydät avaamalla tietyn ilmoituksen.

Miten Biltema voi taata tuotteidensa saatavuuden?

Ostamme tuotteet suoraan valmistajilta itseltään korkealuokkaisen laadun takaamiseksi. Ajoittain tuotteiden toimitusajat voivat kuitenkin olla pitkiä. Lisäksi välillä kysyntä voi yllättää täysin, vaikka siihen yritetään varautua parhaalla mahdollisella tavalla. Myös tavarantoimitukset voivat olla myöhässä, ja tämän seurauksena tuotetta ei välttämättä ole aina saatavilla asiakkaan kysyessä sitä.

Keneen voin ottaa yhteyttä sponsorointi- ja yhteistyöasioissa?

Sponsorointi- ja yhteistyöasioissa voi laittaa viestiä osoitteeseen asiakaspalvelu@biltema.fi, josta viesti välitetään eteenpäin asianosaisille.

Millä Suomen paikkakunnilla on Bilteman myymälä?

Löydät kaikki Suomen myymälämme yhteystietoineen täältä ja näiden lisäksi meillä on ympärivuorokauden palveleva verkkokauppa.

Miten Biltema käsittelee henkilötietojani?

Voit lukea täältä noudattamastamme tietosuojapolitiikasta.

Tekeekö Biltema hyväntekeväisyystyötä?

Bilteman perustajaperheen aloittama Biltema Foundation -säätiö tukee eri hyväntekeväisyyskohteita ja -projekteja, jotta yhteiskuntamme voisi kehittyä paremmaksi. Voit lukea lisää Biltema Foundationin toiminnasta täältä.