Drive In -palvelu paransi Bilteman liikevaihtoa – jo 500 000 Osta & Nouda -tilausta

Drive In -palvelu paransi Bilteman liikevaihtoa – jo 500 000 Osta & Nouda -tilausta

Koronaviruksen iskettyä viime keväänä vähittäiskauppaketju Biltema ryhtyi nopeasti tarjoamaan vasta lanseeraamansa Osta & Nouda -palvelun lisäksi Drive In -ratkaisua, jotta asiakkaat pystyivät jatkossakin tekemään ostoksia mahdollisimman turvallisesti. Tänä vuonna Osta & Nouda -verkkopalvelun kautta on tehty kaikissa Pohjoismaissa jo 500 000 tilausta.

Koronaviruspandemian seurauksena vähittäiskaupan kehitys on ollut ristiriitaista, mutta Kaupan liitto ennustaa edelleen 2,5 %:n kokonaiskasvua tälle vuodelle. Vähittäiskauppaketju Biltema lanseerasi viime vuodenvaihteessa ilmaisen Osta & Nouda -palvelun, jota päätettiin koronaviruspandemian yhteydessä täydentää Drive In -lisäpalvelulla kaikissa neljässä maassa. Asiakas saa tilaamansa tuotteet toimitettuna suoraan autonsa takakonttiin. Yhteensä Biltema-maat ovat vastaanottaneet 500 000 Osta & Nouda -tilausta, joista Suomen osuus on 35 000.

– Heti koronan iskettyä päälle päätimme reagoida tilanteeseen nopeasti tarjoamalla Drive In -palvelun asiakkaille, jotka eivät halunneet tulla ostoksille sisälle tavarataloihin. Meillä ei ollut suuria odotuksia siitä, kuinka moni asiakas käyttäisi uutta palvelua, mutta sen suosio yllätti meidät täysin, kertoo Biltema Suomen toimitusjohtaja, Jani Mahlakaarto.

Tänä päivänä yhä useampi asiakas käyttää Bilteman Drive In -lisäpalvelua, ja Suomen tavarataloissa on ollut tähän mennessä keskimäärin 2 500 Osta ja Nouda -tilausta. Koko Osta & Nouda -palvelun käyttö on kuitenkin painottunut selkeästi Uudenmaan alueelle. Kivijalkamyymälöiden lisäksi Bilteman verkkokauppa on kasvattanut myyntiään roimasti tänä vuonna.

– Vuosi 2020 on ollut monella tavalla hyvin haastava. Olemme tehneet kaikkemme selviytyäksemme tässä vaikeassa tilanteessa ja olemme mielestäni onnistuneet siinä hyvin, sillä tästä on tulossa yksi parhaimmista vuosistamme, Mahlakaarto päättää.