Bilteman Osta ja nouda -palvelu on askel kohti parempaa asiakaskokemusta

Vähittäiskauppaketju Biltema on ottanut käyttöön Osta ja nouda -palvelun neljässä tavaratalossaan Pohjoismaissa. Yritys lupaa, että asiakkaan tilaamat tuotteet ovat noudettavissa viimeistään kahden tunnin kuluttua tilauksesta. Suomessa pilottimyymälänä toimii Biltema Helsinki.

Uusien verkkosivujensa ja Minun Biltema -palvelunsa julkaisun jälkeen Biltema jatkaa asiakaslähtöistä digitaalista kehitystään: nyt asiakkaiden tarpeisiin ja toiveisiin vastataan Osta ja nouda -palvelulla. Asiakas voi tehdä ostoksensa rauhassa vaikka kotisohvallaan ja noutaa tilauksen jo kahden tunnin kuluttua tilaushetkestä valitsemastaan Biltema-myymälästä, jonka henkilökunta on hoitanut tuotteiden keräilyn ja pakkaamisen. Palvelun pilottivaihe otettiin käyttöön viime keskiviikkona 30.10.2019 – siis päivää myöhemmin, kun Internet juhli 50-vuotista taivaltaan.

– Olemme todella innoissamme tästä pilotista! Asiakkaalla on 48 tuntia aikaa noutaa ostamansa tuotteet valitsemastaan tavaratalosta. Poikkeuksina ovat kuitenkin sähköpyörät ja muut vastaavat tuotteet, jotka vaativat vähän pidemmän asennusprosessin myymälässä. Palvelun kanssa edetään määrätietoisin askelin niin, että sen olisi tarkoitus olla käytössä kaikissa tavarataloissamme ensi vuoden loppuun mennessä, sanoo Bilteman digitaalisen liiketoiminnan johtajana työskentelevä Daniel Berg.

Bilteman digitaalisen liiketoiminnan johtaja, Daniel Berg. Kuva: Biltema Nordic Services.

Berg kertoo, että palvelun pilottivaiheessa noutomyymälöitä on neljä, kussakin Biltema-maassa omansa: Suomessa Helsinki, Ruotsissa Sisjön/Göteborg, Norjassa Jessheim ja Tanskassa Esbjerg. Ensimmäisen Osta ja nouda -tilauksen vastaanotti Sisjönin tavaratalo vain reilun tunnin kuluttua siitä, kun palvelu oli julkaistu, ja kaikissa pilottimyymälöissä on jo nyt nähtävissä kovaa kasvua uuden palvelun kautta tulevissa tilauksissa.

– Meillä Suomessa on ollut verkkokauppa toki jo useita vuosia, ja sillä on uskollinen käyttäjäkuntansa esimerkiksi niillä alueilla, joilla kivijalkamyymälää ei ole. Osta ja nouda -palvelu on kiireisen pelastus: kotona aamukahvipöydässä naputeltu tilaus on noudettavissa ja vieläpä valmiiksi pakattuna lounastaukoon mennessä! Palvelu on tarkoitus jalkauttaa Suomessa useampaan myymälään vielä kuluvan vuoden aikana, mainitsee Biltema Suomen toimitusjohtaja Jani Mahlakaarto.

Lue lisää Osta ja nouda -palvelusta täältä.