Vaihdot ja palautukset

Bilteman tuotteilla on pääsääntöisesti 30 päivän palautus- ja vaihto-oikeus. Tuotteen voi vaihtaa tai palauttaa, mikäli se on käyttämätön ja vahingoittumaton. Tuotteen tulee myös olla alkuperäispakkauksessaan. Vaihdon ja palautuksen yhteydessä tuotteesta on aina esitettävä lasku tai ostokuitti. Asiakkaan tulee myös varautua esittämään henkilöllisyystodistuksensa. Nämä ehdot ovat voimassa poikkeuksetta.

Mikäli asiakas havaitsee, että tuote on viallinen tai vahingoittunut, on hänen viipymättä oltava yhteydessä tavarataloon, josta tuote on ostettu.

Verkkokauppaostosten palauttaminen

Myös Bilteman verkkokaupan tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen mukana tulee lähettää kopio lähetyslistasta sekä täytetty palautuslomake, joka toimitetaan tilauksen mukana. Palautusta, joka tulee ilman ko. lomaketta, ei käsitellä. Reklamaatioissa ja takuupalautuksissa on kirjoitettava mukaan myös selostus havaitusta viasta. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja huolellisesti pakattuna, ja palautettavan tuotteen ja sen pakkauksen tulee olla myyntikuntoisia. Ostosten palauttaminen on maksutonta palautustunnuksella, joka on ilmoitettu palautuslomakkeessa. Aiheettomista takuupalautuksista joudutaan asiakkaalta veloittamaan rahtikulut.

Paketin noutamatta jättäminen noutopisteestään tai sen vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita sen palauttamista. Mikäli asiakas jättää pakettinsa noutamatta eikä ilmoita siitä Bilteman verkkokaupan asiakaspalveluun, veloitetaan tilauksesta rahtikulut. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot.
 

Myymäläostosten palauttaminen verkkokauppaan

Myymälästä ostetut tuotteet on palautettava ensisijaisesti myymälään. Myymäläostoksen palauttamisesta verkkokauppaan on sovittava aina etukäteen asiakaspalvelun kanssa, jotta palautus osataan käsitellä oikein. Palautusta ei käsitellä, mikäli tämä ehto ei täyty.
 
 
Riidanratkaisu/Riitatilanne
 
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
 
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).