Biltema julkaisee Suomen suurimman kuvaston

Biltema julkaisee Suomen suurimman kuvaston

Pohjoismaisen tavarataloketjun, Bilteman, uusin tuotekuvasto ilmestyy tänään. Tanakka, lähes 700-sivuinen kevät-kesäkuvasto tarjoaa tuhansia laadukkaita ja edullisia tuotteita koko perheen tarpeisiin. Vaikka Suomessa on jo myös verkkokauppa täydentämässä 15 Biltema-myymälän verkostoa, ketju haluaa panostaa edelleen myös konkreettiseen asiakaskokemukseen, jossa painettu kuvasto on tärkeässä osassa.

Nykyajan verkkokauppamaailma tarjoaa kuluttajille helpon ja nopean tavan tehdä ostoksia, ja tämä on ollut mahdollista suomalaisille Bilteman asiakkaille jo usean vuoden. Bilteman kokemuksen mukaan suomalaiset asiakkaat arvostavat verkkokaupan olemassa oloa. Toisaalta monet asiakkaista toivovat ja odottavat, että tuotteet ovat heti saatavilla ilman odotusaikaa lähimyymälästä ja että he saavat asiantuntevaa, hyvää asiakaspalvelua paikan päällä.

Biltema Suomen toimitusjohtaja, Jani Mahlakaarto, kertoo, että painetun kuvaston julkaiseminen vielä tänäkin päivänä on täysin tietoinen valinta. Useimmat Bilteman asiakkaat arvostavat yhä myymälässä asiointia ja odottavat kaksi kertaa vuodessa ilmestyvää paperista kuvastoa. Tämän lisäksi Biltema haluaa palvella verkkoasiakkaitaan parhaalla mahdollisella tavalla ja panostaa vahvasti digitaalisten palveluiden ja asiakaskokemuksen kehittämiseen, asiakkaan tarpeet ja toiveet aina huomioiden.

– Myös kivijalkamyymälöissämme on huomattu, että asiakaskokemuksesta tulee omanlaisensa elämys, kun tuotetta voi hypistellä ja tarkastella lähemmin ja saada sen käyttöön vielä opastusta osaavalta myymälähenkilökunnalta. Valikoimahyllyissä olevat tuotemallit ovatkin tärkeässä osassa uuden konseptin mukaisissa myymälöissämme, Mahlakaarto kertoo ja viittaa tällä käynnissä olevaan pohjoismaiseen myymäläuudistusprojektiin, joka on ehtinyt Suomessa jo reilusti yli puolivälin.

Muutakin kuin edullisia varaosia

Uunituore Biltema-kuvasto on painettu ympäristöystävälliselle paperille, ja se tarjoaa yli 19 000 tuotetta monipuoliseen vapaa-aikaan, kuten kevään ja kesän telttailu- ja automatkoille sekä koko perheen kesken tehdyille pyöräilyretkille. Kuvaston alkulehdille on poimittu lyhyitä tietoiskuja Bilteman konseptista, jossa ympäristöystävällisyys on yksi tämän hetken avainsanoista. Noin 700 uutuustuotteen joukkoon on tulossa esimerkiksi biohajoavia autonhoitotuotteita sekä täysin fossiilittomasta materiaalista valmistetut kertakäyttöaterimet ja -lasit.

– Asiakkaat ovat vähitellen huomanneet, että meiltä saa muutakin kuin edullisia auton varaosia. Haluamme vastata tuotevalikoimallamme asiakkaiden tarpeisiin ja näyttää, että meiltä voi hankkia tuotteet niin kotiin, puutarhaan ja rakentamiseen kuin camping-reissuille ja veneilyynkin – näin muutamia mainitakseni, Jani Mahlakaarto sanoo

Bilteman Kevät ja kesä 2019 -kuvasto jaetaan n. 1,3 miljoonaan suomalaiseen kotitalouteen. Mikäli on kieltänyt ilmaisjakeluiden ja mainosten jakamisen postilaatikkoonsa, kuvaston voi tilata myös Bilteman verkkosivuilla olevan lomakkeen kautta. Lisäksi sen voi hakea Bilteman tavarataloista tai selailla verkkosivuilla olevaa digikuvastoa.