Palautus ja reklamaatio

Verkkokauppaostosten palauttaminen

Bilteman tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Verkkokaupasta tilatun tuotteen voi palauttaa ainoastaan takaisin verkkokauppaan. Tavaratalosta ostetun tuotteen palautusohjeet löydät täältä.

Palautus on asiakkaalle maksutonta, jos palautettava tuote on virheetön ja sen voi lähettää Postin tai Matkahuollon normaalipakettina. Maksutonta palautusta varten paketin päälle on merkittävä joko Postin sopimustunnus (638492) tai Matkahuollon sopimustunnus (9501242) palautustavasta riippuen. Asiakas vastaa itse isompien tuotteiden tai muiden toimitustapojen kustannuksista. Ennen ison tuotteen palauttamista verkkokauppaan asiakkaan tulee olla yhteydessä Bilteman asiakaspalveluun.

Tuote/tuotteet tulee palauttaa huolellisesti pakattuna alkuperäisessä lähetyslaatikossaan. Mikäli asiakas haluaa vaihtaa tuotteen toiseen tuotteeseen, tulee hänen tehdä uusi tilaus. Palutettavan tuotteen ja sen myyntipakkauksen tulee olla käyttämätön ja virheetön. Palautuksen mukaan tulee liittää alkuperäisen toimituksen mukana tullut palautuslomake täytettynä. Lomakkeen voi myös tulostaa tämän sivun alareunasta. Palautusta ei voida käsitellä, mikäli sen mukaan ei ole liitetty täytettyä palautuslomaketta. Huom! Biltema ei lunasta tuotteita, jotka palautetaan postiennakolla tai jälkivaatimuksena.

Asiakkaan tulee säilyttää palautuksesta saamansa kuitti niin kauan, kunnes hän on saanut hyvityksen palautuksesta. Ostohinta ja toimituskulut palautetaan viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun Bilteman verkkokauppa on vastaanottanut tuotteen ja todennut sen palautusehtojen mukaiseksi. Mikäli kyseessä on tilauksen osapalautus, toimituskuluja ei hyvitetä. Palautettava tuote hyvitetään samalle maksutavalle, jolla tilaus on maksettu.

Paketin noutamatta jättäminen noutopisteestään tai sen vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita sen palauttamista. Mikäli asiakas jättää pakettinsa noutamatta eikä ilmoita siitä Bilteman asiakaspalveluun, veloitetaan tilauksesta toimituskulut. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot.

Verkkokauppaostosten reklamointi

Asiakkaan tulee olla yhteydessä Biltemaan välittömästi tai viimeistään kahden (2) kuukauden kuluttua tuotevirheen havaittuaan, jotta mahdollisesti aiheutuvat lisävahingot voidaan minimoida. Tilausta vastaanotettaessa tulee aina ensimmäiseksi tarkastaa lähetys ja tuote/tuotteet mahdollisen kuljetusvaurion varalta. Rikkoutuneesta tai vaurioituneesta tuotteesta tai paketista on heti pyydettävä lähetyksen luovuttajaa tekemään rahtikirjaan merkintä vahingosta. Tämän jälkeen asiakkaan on viipymättä oltava yhteydessä Bilteman asiakaspalveluun. Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tai mikäli tuote on virheellinen, on siitäkin välittömästi ilmoitettava Bilteman asiakaspalveluun.

Tuotereklamaation voi tehdä lähimmän Biltema-tavaratalon asiakaspalvelupisteessä, vaikka tuote on tilattu verkkokaupasta. Mikäli tavaratalossa asiointi ei ole mahdollista, voi tuotteen reklamoida lähettämällä sen asiakaspalautuksena verkkokauppaan. Palautuksen/Reklamaation mukaan tulee liittää toimituksen mukana tullut palautuslomake täytettynä. Lomakkeen voi myös tulostaa tältä sivulta, ks. alla. Reklamaatiota ei voida käsitellä, mikäli sen mukaan ei ole liitetty täytettyä palautuslomaketta. Reklamaatioissa lomakkeeseen on myös kirjoitettava tarkka selostus tuotteessa havaitusta viasta. Reklamoitava tuote tulee pakata huolellisesti, jotta se ei vaurioidu kuljetuksessa. Tuotetta ei tarvitse kuitenkaan pakata alkuperäispakkaukseensa, vaan lähettämiseen sopii mikä tahansa kuljetuksen kestävä paketti.

Biltema pyrkii aina ensisijaisesti korjaamaan viallisen tuotteen, ja mikäli tämä ei ole mahdollista, vaihdetaan viallinen tuote uuteen. Jos tuotevirhe on aiheutunut asiakkaan huolimattomuuden tai väärinkäytön vuoksi, veloitetaan asiakkaalta korjaus- sekä toimituskulut. Mikäli tuotteessa ei havaita huollon yhteydessä asiakkaan mainitsemaa virhettä, veloitetaan asiakkaalta myös tällöin aiheutuneet toimituskulut.

Palautuslomakkeet

Verkkokaupan palautuslomake (suomeksi)

Verkkokaupan palautuslomake (ruotsiksi)

Jos lomaketta ei ole mahdollista tulostaa, lomakkeen tiedot voi kirjoittaa myös käsin paperille ja liittää sen mukaan lähetykseen.