Ersättningsprodukter

Lagerstatusen på webshopen är endast en indikering av produktens tillgänglighet. Genom att ringa till önskat varuhus eller till vår kundservice kan du kontrollera tillgängligheten. Om någon av produkter som du har beställt har tagit slut skickar vi i vissa fall en likvärdig ersättningsprodukt. Om du inte är nöjd med den har du full returrätt.

Om någon produkt har tillfälligt tagit slut ber vi dig att beställa den på nytt i samband med din nästa beställning. Vi kan inte erbjuda efterleverans på grund av vår speciella bransch (t.ex. reservdelar till bilar).

Vår katalog innehåller produkter som ibland kan bli mer populära än väntat, varuleverantören har kanske inte möjlighet att leverera sina produkter på avtalad tid eller en ny produkt fyller kanske inte Biltemas kvalitetskrav. Dessutom levereras en del av produkterna som leveransförsäljning vilket betyder ca 2–3 veckors leveranstid. I fall du inte får din(a) produkt(er) på grund av ovannämnda skäl eller i fall din beställning blir försenad kontaktar vi dig och beklagar situationen redan i förväg. Beställer du per telefon får du genast information om produkterna finns tillgängliga.