Tuotteen palauttaminen, vaihtaminen tai reklamointi

Postin lakosta johtuen suosittelemme toimittamaan verkkokauppatilausten palautukset toistaiseksi Matkahuollon kautta.

Verkkokauppaostosten palauttaminen

Miten toimin, jos haluan palauttaa tuotteen?

Ostaessasi tuotteen Biltemasta teet 30 päivän avoimen kaupan, mikä tarkoittaa, että saat rahasi takaisin, mikäli palautat tuotteen 30 päivän sisällä ostosta. Tuotteen voit palauttaa mihin tahansa Biltema-tavarataloon.

Miten perun ostokseni tai vaihdan tuotteen?

Ole yhteydessä lähimmän tavaratalosi asiakaspalveluun mahdollisimman pian. Huom! Älä unohda ostokuittia. Tuotteet voidaan vaihtaa tai ottaa vastaan, mikäli seuraavat ehdot täyttyvät:

  • Tuote on käyttämätön ja vahingoittumaton.
  • Alkuperäispakkaus vahingoittumaton eli myyntikelpoinen. Öljyjä, kemikaaleja ja muita tuotteita, joissa ei ole sinettiä, ei vaihdeta.
  • Ostokuitti esitetään asioinnin yhteydessä.
  • Vaihto tai palautus tapahtuu 30 päivän sisällä ostotapahtumasta.
  • Poikkeuksena ovat tietyt auton sähköosat, jolloin ostokuitissa lukee "Auton elektroniikka, ei palautusoikeutta".
  • Alennustuotteilla ei ole palautus- tai vaihto-oikeutta.

Miten teen reklamaation?

Mene lähimmän tavaratalosi asiakaspalveluun tuote ja sen ostokuitti mukanasi. Mikäli lähimmässä tavaratalossa asiointi ei ole mahdollista tai tuottaa ylimääräistä vaivaa, suosittelemme ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme numeroon 09 4270 5830. Pidä tuote ja ostokuitti valmiina.

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Kuluttajariitalautakunta tekee aina itsenäisen ratkaisun esimerkiksi reklamaatiotapauksissa. Biltema osallistuu aina näihin tapauksiin.

Verkkokauppaostosten palauttaminen

Myös Bilteman verkkokaupan tuotteilla on 30 päivän palautusoikeus. Palautettavan tuotteen mukana tulee lähettää kopio lähetyslistasta sekä täytetty palautuslomake, joka toimitetaan tilauksen mukana. Palautusta, joka tulee ilman ko. lomaketta, ei käsitellä. Reklamaatioissa ja takuupalautuksissa on kirjoitettava mukaan myös selostus havaitusta viasta. Tuote tulee palauttaa alkuperäispakkauksessaan ja huolellisesti pakattuna, ja palautettavan tuotteen ja sen pakkauksen tulee olla myyntikuntoisia. Ostosten palauttaminen on maksutonta palautustunnuksella, joka on ilmoitettu palautuslomakkeessa. Aiheettomista takuupalautuksista joudutaan asiakkaalta veloittamaan rahtikulut.

Paketin noutamatta jättäminen noutopisteestään tai sen vastaanottamisesta kieltäytyminen ei tarkoita sen palauttamista. Mikäli asiakas jättää pakettinsa noutamatta eikä ilmoita siitä Bilteman verkkokaupan asiakaspalveluun, veloitetaan tilauksesta rahtikulut. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot.

Myymäläostosten palauttaminen verkkokauppaan

Myymälästä ostetut tuotteet on palautettava ensisijaisesti myymälään. Myymäläostoksen palauttamisesta verkkokauppaan on sovittava aina etukäteen asiakaspalvelun kanssa, jotta palautus osataan käsitellä oikein. Palautusta ei käsitellä, mikäli tämä ehto ei täyty.

Pidätämme oikeuden mahdollisiin painovirheisiin ja hinnanmuutoksiin kotisivuillamme, kuvastossamme sekä muissa mainos- ja markkinointimateriaaleissamme. Meillä on oikeus korjata mahdolliset virheet, muuttaa tai päivittää kotisivujen tietoja sekä tehdä jatkuvasti tuotemuutoksia ja -parannuksia.